אור מחשבים

איך מתקנים מסך כחול במחשב?

הודעות מסך כחול מצביעות על שגיאה קריטית בקרנל או ליבת של מערכת ההפעלה ווינדוס. תרגום מאנגלית Blue Screen of Death, שגיאת עצירה, הודעת שגיאה של מערכת ווינדוס על רקע כחול.

פורסם: יום ראשון,  26.05.2019 | אור מחשבים

הודעת שגיאה עשוי להצביע על בעיות תוכנה,במערכת ההפעלה או בעיות בחומרה של המחשב.
הרבה מאיתנו נתקלו פעמים רבות בתקלה נפוצה הופעת מסך כחול – זוהי שגיאה של מערכת ההפעלה ווינדוס שבדרך כלל מצביעה על בעיית חומרה או תוכנה. שגיאה זו מופיעה בדרך כלל לאחר כיבוי פתאומי של המחשב או הפעלה מחדש. השגיאה נראית כהודעה באותיות לבנות על רקע מסך כחול.

סיבות עיקריות להופעת שגיאת מסך כחול:

1. מנהל ההתקן פגום, חסר או לא מעודכן
2. אי התאמה של מנהלי ההתקן, או התקנת דרייבר שלא מתאים לסוג מערכת ההפעלה.
3. כונן קשיח לא תקין
4. התחממות יתר של רכיבי המחשב
5. רישום לא תקין או פגום של מערכת ההפעלה
6. זיכרונות, ספק כוח או לוח אם לא תקינים
7. וירוסים במחשב

לאחר הופעת המסך הכחול מאוד חשוב לברר מה הפעולה האחרונה שביצענו, לדוגמא: התקנת דרייברים, התקנת תוכנות, עדכוני מערכת או הוספת ציוד היקפי או רכיבים חדשים במחשב.
במידה ומערכת ההפעלה עולה לאחר הודעת השגיאה, ניתן לבטל את הפעלה האוטומטית מחדש. בשביל לבטל את ההפעלה האוטומטית מחדש יש ללחוץ על מחשב שלי, לבחור מאפיינים, בחלון החדש יש לבחור הגדרות מערכת מתקדמות, ללחוץ על הגדרות תחת הפעלה ושחזור ולבטל את הסימן "הפעלה מחדש" וללחוץ אישור.

במידה ומערכת ההפעלה לא עולה לאחר השגיאה ניתן לבצע מספר פעולות.

דבר ראשון שמומלץ הוא להפעיל את המחשב מחדש וללחוץ כל הזמן על F8 עד שנגיע לתפריט אתחול מתקדם. בתפריט מומלץ לבחור בטל הפעלה אוטומטית מחדש. אם התקנתם מנהל התקן לא נכון או תוכנה חדשה, מומלץ להפעיל את המחשב מחדש וללחוץ כל הזמן על F8 ובתפריט לבחור Last known good configuration בשביל לשחזר את הדרייברים הקודמים, ולעשות Undo על הרישום במחשב.

אם לאחר השגיאה מערכת ההפעלה עולה, מומלץ לבצע שיחזור מערכת בכדי להחזירה למצבה טרום השגיאה.

בעיה נוספת להופעת מסך כחול היא וירוסים במחשב. מומלץ על התקנת מערכת אנטי וירוס, לעדכן אותה ולבצע סריקה לכל כונני המחשב. מומלץ לבדוק שכל עדכוני מערכת ההפעלה מותקנים. חשוב לדעת שעדכוני מערכת ההפעלה כוללים עדכוני באגים היכולים להיות הסיבה לשגיאת המסך הכחול.

ברוב המקרים תקלת המסך הכחול הוא אתגר קשה לתיקון גם לטכנאי מחשבים. במקרה שהשגיאה מופיעה יותר מפעם אחת ובתדירות גבוהה, המחשב חייב לעבור בדיקה מקיפה הכוללת בדיקת כל רכיבי המחשב, זיכרונות, כונן קשיח, כרטיס מסך וכו'.

מחפש שירות טכנאי מחשבים עד הבית?אשמח לעזור ולענות לכל שאלה. תיקון כל סוגי מחשבים ניידים ונייחים בתל אביב והמרכז.
ליעוץ ראשוני צור קשר!

אודות אור מחשבים

שמי אור ואני טכנאי מחשבים בתל אביב  מעל 16 שנים, עוסק מורשה ועצמאי. נותן שירות ללקוחות פרטיים ועסקיים עד הבית.  
השכלתי על תיקונית – לימודי רשתות וטכנאי מחשבים במכללת רמת גן, בניית ועיצוב אתרי אינטרנט, קידום אתרים בגוגל ורשתות החברתיות.

בראשותי מעבדת מחשבים בביתי ברחוב גזר 4 בתל אביב. נותן שירותי מחשב עד בית הלקוח בתל אביב והמרכז.
ניתן ליצור קשר איתי דרך האתר – מענה במערכת מיידית מרגע הפניה או להתקשר ל-0544-509979.

אור מחשבים - פתרון יעל לכל תקלה במחשב בשירות אישי ומהיר

נגישות
Call Now Button